Vzdělávací programy
Programové kategorie 2023
Vzdělávací programy sledují tři hlavní témata. Můžeš si vybrat jedno z nich a konzistentně se ho držet: do tématu se tak vnoříš do hloubky, podržíš si ho celý víkend, a přesto díky rozmanitosti lektorů získáš pestrost pohledů a námětů. Můžeš si ale také namíchat programy napříč jednotlivými kategoriemi, a ochutnat od každého něco. Je to jen na tobě.
Odolnost - Lidé jsou stále křehčí, členové oddílů i jejich vedoucí se často potýkají s velkým nákladem. V této programové kategorii nabízíme cesty, jak pomoci sobě i druhým, a postupně pěstovat (zejména psychickou) odolnost.
Jednoduchost - Zahlcuje tě množství výchovných nástrojů, metodik, kurzů a kompetencí? Pojď se inspirovat praktickými cestami, jak do skautingu vracet jednoduchost a radost.
Zdravý oddíl - Cílem našeho úsilí je pomáhat oddílům rozvíjet skautskou výchovu ve stabilním prostředí. V této programové kategorii nabízíme inspiraci, jak toho dosáhnout.
Přihlásit se na programy budeš moct po zaplacení účastnického poplatku. Společné programy jsou "povinné" a automaticky se přihlásí každému, kdo se přihlásí na SeVýZ. Pro časové zařazení jednotlivých programů viz Harmonogram.
Program semináře
Kategorie
Může obyčejné táboření připravovat děti na život v moderním světě?
- Kategorie: Jednoduchost
- Délka: 90 minut
- Kapacita: 25
Lektoři
Dominik Bláha (Nik)
Vyrostl jsem ve skautském oddíle v Kralupech nad Vltavou. V devatenácti letech jsem založil roverský kmen. Po pěti letech jsem se vrátil do svého oddílu a ujal se jeho vedení. Nyní lektrouji semináře o družinovém systému. Rád lezu po stromech. Přesvědčit se o tom můžete na kurzu Lanáč, kde vás to také naučím. Ač mě živí programování, duší jsem filozof po tatínkovi.
Popis
Je táboření ještě užitečná dovednost v době plné techniky a umělé inteligence?
Měli bychom mapy nahradit smartphony, ruční pily motorovými, sirky a sekery plynovými vařiči? Učí děti spaní pod širákem něco do života? Co dítě lépe připraví na budoucnost? Práce s moderními technologiemi, nebo primitivní táboření v přírodě? Máme spíš jít s dobou, nebo se držet naší unikátní výchovné metody?