Vzdělávací programy

Programové kategorie 2023

Vzdělávací programy sledují tři hlavní témata. Můžeš si vybrat jedno z nich a konzistentně se ho držet: do tématu se tak vnoříš do hloubky, podržíš si ho celý víkend, a přesto díky rozmanitosti lektorů získáš pestrost pohledů a námětů. Můžeš si ale také namíchat programy napříč jednotlivými kategoriemi, a ochutnat od každého něco. Je to jen na tobě. 

Odolnost - Lidé jsou stále křehčí, členové oddílů i jejich vedoucí se často potýkají s velkým nákladem. V této programové kategorii nabízíme cesty, jak pomoci sobě i druhým, a postupně pěstovat (zejména psychickou) odolnost. 

Jednoduchost - Zahlcuje tě množství výchovných nástrojů, metodik, kurzů a kompetencí? Pojď se inspirovat praktickými cestami, jak do skautingu vracet jednoduchost a radost. 

Zdravý oddíl - Cílem našeho úsilí je pomáhat oddílům rozvíjet skautskou výchovu ve stabilním prostředí. V této programové kategorii nabízíme inspiraci, jak toho dosáhnout. 

Přihlásit se na programy budeš moct po zaplacení účastnického poplatku. Společné programy jsou "povinné" a automaticky se přihlásí každému, kdo se přihlásí na SeVýZ. Pro časové zařazení jednotlivých programů viz Harmonogram.

Program semináře

Výchova dobrého člověka – Odměny, tresty a autorita

  • Kategorie: Skautská výchovná metoda a zdravý oddíl
  • Délka: 90 minut
  • Kapacita: 25
Lektoři
Michal Bureš (Bumerang)

Je ředitelem Paměti národa Východní Čechy, dále zpracovává knihy o regionální historii a občas i nějaké metodické/didaktické materiály. Vedl deset let vlčáckou smečku, osm let skautský oddíl, pět let středisko. Byl výchovným zpravodajem v plzeňské i královéhradecké KRJ, založil a pět ročníků "kormidloval" Vůdcovský lesní kurz Quo vadis, působil coby vzdělavatel na mnoha akcích. Aktuálně je předsedou KRJ Královéhradeckého kraje. Má instruktorské vzdělání, OČK Metodika a OČK Historie a myšlenkové základy skautingu. Kromě toho rozjel se skvělým týmem před šesti lety SeVýZ!

Popis

Metodická inspirace pro dobrou výchovu.

Jak můžeme děti, které nám do oddílů docházejí v dobrém slova smyslu ovlivnit? Jak je naučit sebevědomí a zároveň i slušnosti? Čím můžeme přispět k jejich výchově, aniž bychom suplovali roli někoho jiného. Jaké jsou možnosti Junáka, který se označuje jako výchovné hnutí? Nemáme tendence “sklouznout“ k pouhému vyplnění volného času nám svěřených dětí?